O Zdrowie Dbaj

Challenge „Pij więcej wody”

[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text]

Twoje ciało składa się w około 60% z wody. Wyobraź sobie, że Twoja skóra, mięśnie i mózg to głównie woda. Nic więc dziwnego, że ​​prawidłowe nawodnienie stanowi podstawę zdrowego organizmu. Jeśli woda nie należy jeszcze do Twoich ulubionych napojów, czas to zmienić. w końcu gra toczy się o zdrowie! Być może w zmianie nawyków pomoże Ci nasze wyzwanie.

Challenge “Pij więcej wody”

Zadanie polega na wypiciu 8 szklanek wody o pojemności 250 ml (2 litry) codziennie, przez cały tydzień. Brzmi strasznie? Mamy dla Ciebie pierwszą wskazówkę: jeśli przed każdym posiłkiem wypijesz jedną szklankę (zakładając, że jesz trzy posiłki i dwie przekąski dziennie), będziesz mieć z głowy aż pięć szklanek!

Wypijając szklankę wody przed każdym posiłkiem wygrywasz podwójnie: zapewniasz sobie nawodnienie na cały dzień, a także zmniejszasz ilość spożywanego posiłku, czyli chudniesz bądź utrzymujesz prawidłową wagę. Korzyści tak naprawdę jest więcej: poprawa kondycji skóry, lepszy nastrój, więcej energii. Same plusy!

Zaczynamy!

Dzień 1: Spraw sobie nową butelkę na wodę.

Ponieważ niektóre posiłki będziesz jeść poza domem, zainwestuj w ekologiczną butelkę wielokrotnego użytku, najlepiej bez szkodliwego bisfenolu A (BPA). Butelkę z łatwościa zmieścisz do torby czy plecaka, a jeśli kupisz taką o pojemności 1L, wystarczy, że napełnisz ją dwa razy i dzień zaliczony!

Dzień 2: Dodaj trochę smaczku.

Czujesz się jak wielbłąd tankujący na pustyni? Jeśli pierwszy dzień dał Ci się we znaki, dodaj dziś do wody trochę soku z cytryny. Przyjemny i orzeźwiający smak sprawi, że chętnie sięgniesz po kolejną szklankę. Poza tym, przeciwutleniacze zawarte w cytrynie wzmocnią Twój układ odpornościowy. Nie przepadasz za cytryną? Spróbuj dodać kilka plasterków ogórka lub pomarańczy.

Dzień 3: Popijaj, stojąc w kolejce.

Stoisz w kolejce po lunch? To świetna okazja, aby wychylić szklankę wody. Zanim usiądziesz do stołu, nawodnij się porządnie na kolejne godziny pracy!

Dzień 4: A może bąbelki?

Zaszalej i pozwól sobie na szklaneczkę wody gazowanej. Wcale nie potrzebujesz szampana, żeby świętować, a jest co! W końcu połowa wyzwania za Tobą! Odpuść sobie, jeśli źle znosisz wodę gazowaną.

Dzień 5: Ziółka, ziółka, ziółka.

Znudziła Ci się cytrynowa woda? Czas na świeże zioła! Bazylia i mięta doskonale komponują się z wodą i do tego pięknie się prezentują. Codziennie picie wody z bazylią usprawni trawienie. Substancje w niej zawarte zapobiegają skurczom żołądka i pobudzają wydzielanie soku trawiennego. Woda z bazylią łagodzi niestrawność i wzdęcia. Zapobiega nudnościom po przejedzeniu. Natomiast woda z miętą reguluje pracę wątroby, rozluźnia, poprawia nastrój, łagodzi problemy żołądkowe, wspomaga przemianę materii, działa na wzdęcia i poranne mdłości, orzeźwia, oczyszcza krew, pomaga w bólach migrenowych i rozszerza drogi oddechowe. Tyle korzyści!

Dzień 6: Woda na ostro.

Rozpocznij dzień od dodania szczypty pieprzu cayenne do wody. Kapsaicyna w pieprzu cayenne przyspieszy Twój metabolizm. Taki napój działa przeciwdrobnoustrojowo, hipotensyjne, czyli obniża ciśnienie tętnicze, przeciwbólowo, antyoksydacyjnie i w niektórych przypadkach drażniąco, więc zanim dodasz do szklanki trochę pikanterii, upewnij się, czy nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań!

Dzień 7: Utrwal nową rutynę.

Teraz, kiedy picie wody stało się dla Ciebie codziennością (od tygodnia), postaraj się, aby ten zdrowy nawyk pozostał z Tobą jak najdłużej. Zakoduj to sobie, przyklej karteczkę na lodówce, ustaw przypominajkę w telefonie, wpisz do kalendarza… masz pełną dowolność, najważniejsze, aby zadziałało!

Cztery wskazówki, dzięki którym zaczniesz częściej pić wodę:

  1. Bądź w gotowości. Upewnij się, że zawsze masz przy sobie butelkę wody, aby nie przegapić obowiązkowej szklanki przed posiłkiem.
  2. Potrzebujesz czegoś ekstra? Podczas posiłków możesz popijać niesłodzoną zieloną lub ziołową herbatę lub organiczną kawę. Tylko nie rezygnuj z wody!
  3. Uzupełnij zasoby. Wylewasz siódme poty po wysiłku fizycznym? Zapewnij organizmowi świeżą porcję elektrolitów podczas nawadniania. Zrezygnuj ze słodkich napojów izotonicznych o fluorescencyjnych kolorach, znajdziesz w nich jedynie całą tablicę Mendelejewa. Zamiast tego wypij wodę kokosową i poczuj się jak na wakacjach w Brazylii.
  4. Słuchaj swojego ciała. Przed posiłkiem zatrzymaj się na chwilę, wypij szklankę wody. Potem zastanów się, w jakim stopniu odczuwasz głód. Czy woda trochę cię napełniła? Może warto zjeść mniej w takim razie…
  5. Podziel się swoim sukcesem. Porozmawiaj z przyjaciółmi, rodziną i kolegami z pracy o Twoim wyzwaniu. Może ktoś się do Ciebie przyłączy i będzie Ci raźniej!

Źródło: https://nutritiouslife.com/drink-up/drink-water-64-ounces/

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Scroll to Top
Skip to content