O Zdrowie Dbaj

czerwiec 2023

Mężczyzno, zadbaj o zdrowie

Żyjemy w wymagających czasach, w ciągłym biegu. Godzenie intensywnej pracy zawodowej z obowiązkami rodzinnymi sprawia, że często brakuje nam już czasu na zadbanie o siebie. Niestety prym w tym względzie wiodą mężczyźni. Jak udowadniają badania, problemy zdrowotne wśród pań występują rzadziej. Natomiast panowie częściej piją alkohol i wszelkiego rodzaju napoje energetyzujące, palą papierosy i niestety rzadziej […]

Mężczyzno, zadbaj o zdrowie Czytaj więcej »

Zadbaj o siebie przed urlopem

Mazury i jedno z pięknych jezior? Łeba lub inny nadmorski kurort? Czy Tatry i letnia wspinaczka? A może jednak zagranica i Turcja, Bułgaria lub Chorwacja? Niezależnie od tego, gdzie zaplanowaliśmy swój tegoroczny urlop, lato i wakacje właśnie się rozpoczęły, a więc czas się do nich przygotować. Co to jednak oznacza? Czy tylko pakowanie walizki i

Zadbaj o siebie przed urlopem Czytaj więcej »

Pasztet brokułowo-kalafiorowy z wiśniami

Połączenie brokułów, kalafiora i kwaskowatych wiśni jest naprawdę niebanalne. W przepisie doskonale sprawdzą się również borówki amerykańskie. Składnikiem zlepiającym warzywa z owocami jest kasza jaglana i zmielony len złocisty, a dzięki takim przyprawom jak jałowiec, rozmaryn, curry, kminek i kolendra pasztet nabiera niepowtarzalnego, lekko dzikiego smaku.   Składniki: 1 średni brokuł 1 średni kalafior 1 szklanka

Pasztet brokułowo-kalafiorowy z wiśniami Czytaj więcej »

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Sezon na bób w pełni! Warzywo jest faworytem okresu czerwcowo-lipcowego – bób to przecież strączek, a więc źródło wartościowego, niezbędnego dla wegan białka. Chrupiące grzanki podane z bobem, suszonymi pomidorami i pestkami dyni to wspaniała sezonowa przekąska – idealna na ciepłe letnie wieczory ze znajomymi.   Składniki: 2 szklanki ugotowanego i obranego bobu kilka sztuk

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami Czytaj więcej »

Sałatka z brokuła i pomidorków koktajlowych

Prosta i szybka w przygotowaniu. Zaskakuje smakiem, a co najważniejsze zawiera prozdrowotne połączenie brokuła i pomidorów.   Składniki: 1 brokuł 10–12 pomidorków koktajlowych 2 łyżeczki ostrej musztardy kremskiej lub francuskiej z całą gorczycą 1 łyżeczka ostrej oliwy (np. z papryczką chili) 2 łyżeczki zwykłej oliwy 1 bardzo duży ząbek czosnku (ewentualnie kilka mniejszych) sól do

Sałatka z brokuła i pomidorków koktajlowych Czytaj więcej »

Pesto brokułowe

Do jego przygotowania wystarczy kilka składników i kilkanaście minut. Co najważniejsze, zużywa się w nim całego brokuła, razem z łodygą, która również jest jadalną i pyszną częścią, nie zmarnujemy więc ani kawałka. Pesto zachwyca intensywnym aromatem czosnku z nutą pietruszki i cytryny, a najlepiej smakuje z pieczonymi warzywami, z makaronem lub na dobrym pieczywie.  

Pesto brokułowe Czytaj więcej »

Niebanalne przepisy z warzywami i owocami sezonu

Lato to doskonały moment na urozmaicenie swojej codziennej diety – do dyspozycji mamy przecież cały wachlarz świeżych, sezonowych warzyw i owoców. Jak pisaliśmy ostatnio, mają one w sobie wiele cennych wartości odżywczych, więc ich spożywanie przynosi nam szereg korzyści. Przedstawiamy obiecane propozycje niebanalnych przepisów z wykorzystaniem warzyw i owoców sezonu.   Pesto brokułowe Do jego przygotowania

Niebanalne przepisy z warzywami i owocami sezonu Czytaj więcej »

Sezonowe warzywa i owoce – korzyści ich spożywania

Warzywa i owoce to prawdziwe kopalnie witamin, składników mineralnych, błonnika pokarmowego, a także naturalnych przeciwutleniaczy i wielu innych bioaktywnych związków. Z tego powodu powinny stanowić obowiązkowy element naszej codziennej diety. Zalecana przez Światową Organizację Zdrowia norma to 400 g dziennie. Warzywa i owoce są produktami sezonowymi, czyli występującymi w określonych miesiącach roku. Ważne jest, aby

Sezonowe warzywa i owoce – korzyści ich spożywania Czytaj więcej »

Scroll to Top
Skip to content